Swincar Spider jest dziełem dwójki francuskich inżynierów: Pascala Rambaud oraz Jerome Arsaca, którzy pracowali nad tym projektem przez ponad osiem lat. Przez ten czas udało się im skonstruować finalną wersję maszyny, która z łatwością pokona każdy teren.
-
Rewolucyjna technologia w zakresie poczucia komfortu i wydajności.
-
-
-
Ekskluzywna, opatentowana koncepcja wahadłowa dla całkowitej przyjemności.
-
Ta wyjątkowa technologia daje możliwość obcowania blisko przyrody bez jej zagłuszania i zanieczyszczania.
-
Swincar to cichy, ekologiczny, elektryczny wehikuł z napędem na 4 koła przemieszczający się jak pająk w każdych warunkach (lasy, góry, wzniesienia). Stworzony i opatentowany przez francuskiego konstruktora Pascala Rambaud. Jest w stanie wjechać na wzniesienie bez rozpędzania się oraz poruszać po najbardziej niedostępnych terenach. Dostępne są akumulatory 4kWh, zapewniające do 6h poruszania się w terenie bez ładowania oraz akumulatory 8kWh, które zapewniają nam aż do 12h swobodnej jazdy, a sam czas ładowania od momentu pełnego rozładowania akumulatora to tylko 2h.
To absolutna nowość na rynku. Ten wyjątkowy pojazd gwarantuje niecodzienne wrażenia, dobrą zabawę i relaks na łonie natury. Ma niewyobrażalnie szerokie zastosowanie, począwszy od turystyki i rekreacji (także osób niepełnosprawnych), a skończywszy na wojsku, policji, służbach leśnych, ratownictwie medycznym, myślistwie itp.
Ten nowoczesny pojazd – waży zaledwie 185 kg. Moc silnika jest równa lub mniejsza od 4 kW (5,6 KM) i rozwija prędkość do 45 km/h.
Nowoczesna, niespotykana dotychczas technologia użyta w produkcji Swincar oparta jest na niezależnym zawieszeniu wahadłowym w pełni zmechanizowanym. Każde koło zasilane jest przez swój własny silnik elektryczny o mocy 1 lub 1.5kW.
Dostępny jest już model Premium z akumulatorem 4 kWh, 4 koła skrętne, silnik w każdym kole (razem 4 silniki 4x 1kW = 4 kW). W przyszłości dostępne będą także modele podstawowe (z przednią osią skrętną i z mniejszymi akumulatorami).
Specyfikacja techniczna
ARCHITEKTURA
Platforma i podwozia wahadłowe na autonomicznych belkach obrotowych. Napęd na 4 koła (autonomiczne, kierunkowe). Zawieszenie kompozytowe.
MOTORYZACJA
W każdym kole po jednym silniku, jeden silnik o mocy 1kW, całkowita nominalna moc 4x1kW=4kW. Moment obrotowy jednego silnika= 85Nm. Całkowity moment obrotowy: 4x85Nm=340Nm.
TYP
Lekki elektryczny ATV (all-terrain vechicle). Homologacja drogowa w przygotowaniu.
PRĘDKOŚĆ
Prędkość maksymalna do 45 kilometrów na godzinę w zależności od zastosowania i konfiguracji.
DOSTĘPNOŚĆ / OPCJE
Obrotowe ramiona do przenoszenia wózka inwalidzkiego. Możliwość dołączenia haku i przyczepy oraz obciążenie ramy.
PRODUKCJA
Konstrukcja wykonana z aluminium (odlewanie, obróbka, orurowanie). Uszczelnione łożyska na przegubach. Pałąk (zdejmowany przy transporcie). Cztero-punktowa uprząż (opcjonalnie). Ogólna dostępność.
HAMULCE
Elektryczny hamulec silnika na cztery koła. Hydrauliczne hamulce tarczowe na przednich kołach. Sterowane za pomocą kierownicy.
UMIEJĘTNOŚCI / OSIĄGI NA STOKU
Dynamiczna stabilność na zboczach do 50% nachylenia. Pokonywanie stoków/przeszkód o nachyleniu 70 stopni.
WYMIARY
Długość: 1.97m
Szerokość: 1.35m
Wysokość: 1.35m
Ciężar netto z akumulatorami LiFePo4 4kWh: 185 kg
Rozstaw osi: 1.42m
Prześwit: Niezaładowana podstawa: odległość 0.24m
BATERIE I AUTONOMIA
Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe – LiFePo4 4kWh zamontowane w podwoziu. Czas jazdy na akumulatorze 4kWh to około 6 godzin. Ładowanie w 2 godziny. Odzyskiwanie energii przy jeździe w dół.
Swincar jako produkt renomowanej francuskiej firmy MECANROC zdobył wielkie uznanie na wymagającym rynku Europy Zachodniej.
Podczas demonstracji tego innowacyjnego pojazdu w Genewie w kwietniu 2015 Swincar otrzymał:
- nagrodę publiczności,
- złoty medal z wyróżnieniem,
- nagrodę wzornictwa przemysłowego,
- nagrodę grupy młodych liderów,
- Międzynarodowe Grand Prix Francuskich wynalazców.
Swincar to także zwycięzca Trofeum Innowacji i Turystyki Rodan-Alpy i 2012 Mountian Innovative Certyfikat International Moutian Cluster 2013.